Перебіг подій

Дещо про завдання... 
        На відміну від загальнодержавних олімпіад з інших шкільних предметів, які проводяться вже десятиріччями, олімпіада з інформаційних технологій тільки набуває досвіду, визначає вектори розвитку та вдосконалює змісту. Сім років впровадження показали сучасність ідеї цієї олімпіади, її популярність серед учнів. 
        Комплексність завдань першого туру є унікальним поєднанням глибоких знань програмних засобів та методів обробки інформації, уміння будувати моделі інформаційних процесів для будь-якої сфери людської діяльності. Ця методика гармонійно вбудовується у парадигму сучасної шкільної освіти, де при класичному вивченні шкільних дисциплін наголос ставиться на практичне застосування знань з різних наук та сфер діяльності людини. У кожній із задач комплексного завдання учасник олімпіади за обмежений проміжок часу має створити діючу інформаційну модель згідно умови задачі. При цьому він не обмежений у застосуванні тих чи інших програмних засобів – оцінюється досягнутий результат.
        Завдання І туру олімпіади 2017/2018 навчального року виконувались в 3 програмних середовищах і були присвячені темі «Архітектура».
                                 «Архітектура - теж літопис світу: вона                                            говорить тоді, коли вже мовчать і пісні, і                                            перекази і коли вже ніщо не говорить про 
                                  загиблий народ». 
                                                Гоголь М.В. Статті з «Арабесок» 
        З давніх давен люди, створюючи будинки, керувались як практичною, так і естетичною мотивацією. В різні періоди поряд з простими архітектурними рішеннями обов’язково з’являлись шедеври, які або залишались виключно поодиноким зразком, або давали початок новому архітектурному напрямку. По всьому світу збереглися кращі зразки різних архітектурних стилів: античного, романського, готичного, ренесансу, барокко, рококо, класицизму, ампіру, еклектики, модерну, конструктивізму.
        Архітектурний стиль — сукупність основних рис та ознак архітектури певного історичного часу і місця, яка проявляється у функціональних, конструктивних, мистецьких особливостях будов. Кожна епоха створювала свій стиль. І в кожну епоху існували певні типи будівель, використовувалися особливі будівельні матеріали, конструкцiї. Змінювалися поняття про красу і доцільність – звідси відмінності форм, і декоративного оздоблення різних часів.
        В середовищі Access потрібно було створити діючий макет середовища для ознайомлення з пам’ятками архітектури України, аналізом історичних споруд за географією розташування, за архітектурним стилем, за розрахунком часу для подорожей та екскурсій містами країни.
https://sites.google.com/a/osvita.zp.ua/metodzoippo/olimpiadi-turniri-konkursi/olimpiadi/iv-etap-vii-vseukraienskoie-ucnivskoie-olimpiadi-z-informacijnih-tehnologij/intelektualni-zmaganna/perebig-podij/FotoExcel.jpg
    
    В середовищі Excel необхідно було створити інтерактивні динамічні діаграми, інформаційні панелі, об’ємні архітектурні фрагменти, змоделювати зміни різноманітних геометричних фігур.
        Родзинкою завдань І туру було створення макету будівлі з елементами сучасних архітектурних рішень та відтворити його у ЗD-ролику та масштабованій 3D-моделі.
https://sites.google.com/a/osvita.zp.ua/metodzoippo/olimpiadi-turniri-konkursi/olimpiadi/iv-etap-vii-vseukraienskoie-ucnivskoie-olimpiadi-z-informacijnih-tehnologij/intelektualni-zmaganna/perebig-podij/Fotopowerpoint.png
    
    В середовищі Power Point потрібно було, проаналізувавши зображення будівлі, відтворити його із збереженням пропорцій, співвідношень та взаєморозташування елементів споруди, реалістичності поверхонь, а також створити ізометричну модель будівлі.
        У цьому році, як і у попередніх роках, традиційно присутні цікаві розв’язки учасників, які суттєво відрізняються від авторського бачення. Члени журі, під час роботи учнів, також розв’язують окремі задачі по групах, і також часом отримують розв’язки, відмінні від авторських. 
        Завдання були насиченими і цікавими, учасники і члени журі плідно працювали в цей день. А члени журі і в ночі…

Другий тур
        На 2 день учасників олімпіади чекали різноманітні нетематичні завдання.
        В Power Point необхідно було створити зображення двох коліщаток, змоделювати рух механізму в такий спосіб, щоб без клацання кнопками маніпулятора «миша» можна було обертати його проти часової стрілки вказівником маніпулятора «миша» за круглу ручку лівого коліщатка. 

        В електронній таблиці Excel необхідно було створити 2 завдання.
https://sites.google.com/a/osvita.zp.ua/metodzoippo/olimpiadi-turniri-konkursi/olimpiadi/iv-etap-vii-vseukraienskoie-ucnivskoie-olimpiadi-z-informacijnih-tehnologij/intelektualni-zmaganna/perebig-podij/hortica.jpg
    
    
Завдання 1: 2018 рік. Острів Хортиця. Україна. Детектив Еркуль Пуаро разом з Шерлоком Холмсом перебувають на Січі. Зранку вони отримали таємничого електронного листа, авторка якого писала, що вона знайшла зашифроване послання в паперах відомого українського письменника, та має надію, що прославлені детективи допоможуть розшифрувати його. 
https://sites.google.com/a/osvita.zp.ua/metodzoippo/olimpiadi-turniri-konkursi/olimpiadi/iv-etap-vii-vseukraienskoie-ucnivskoie-olimpiadi-z-informacijnih-tehnologij/intelektualni-zmaganna/perebig-podij/sherlok.jpg
Після детального вивчення Холмс та Пуаро прийшли до висновку, що текст містить кириличні літери, кодування здійснено шляхом «зсуву» коду усіх символів стандартної табли
ці на одну й ту ж величину, яка більше 100, але менше 140, розділові знаки та пропуски не кодуються, кожному символу відповідає одна літера або розділовий знак. 
        В електронній таблиці Excel необхідно, використовуючи можливості текстового та табличного процесора, розшифрувати послання.
        Завдання 2: В хрестики-нулики грали всі - від найменших до дорослих і навіть бабусі і дідусі. Цій грі вчили кожного з нас батьки ще в дитинстві. Щоб почати це захоплююче заняття, не потрібно було нічого, крім аркуша та ручки або олівця. Тепер не потрібно навіть цього.
        Учаснику пропонується засобами MS Excel створити електронну версію цієї гри.
        Засобами програми Access необхідно було створити базу даних, пов’язану з брендом LEGO.
        LEGO - популярний бренд креативних деталей для юних конструкторів. Деталі здебільшого продаються в наборах, щоб забезпечити можливість створити конкретну модель або конструкцію. Кожен набір складається з деталей різних форм, розмірів та кольорів.
https://sites.google.com/a/osvita.zp.ua/metodzoippo/olimpiadi-turniri-konkursi/olimpiadi/iv-etap-vii-vseukraienskoie-ucnivskoie-olimpiadi-z-informacijnih-tehnologij/intelektualni-zmaganna/perebig-podij/kosielinii.png
    
    На завершення засобами Word створити сторінку з символів за зразком. Не дозволяється використовувати засіб «Фігури», а також будь-які частини наданого скріншоту в документі-розв’язку. 
        Родзинкою всіх завдань є різні варіанти розв’язків.

Comments